Kunstihoones avatakse EV100 kunstiprogrammi viimane näitus

EV100 portaal
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liina Siib: "Linnasümfoonia e-moll" 2018
Liina Siib: "Linnasümfoonia e-moll" 2018 Foto: Kaader filmist

EV100 kunstiprogramm lõpetab kunstnik Liina Siibi isikunäitusega «Paradiisi poliitika». Oma loomingus pöörab Siib teravdatud tähelepanu väikestele lugudele, mis jäävad tavaliselt tähelepanumajanduse või kiire elutempo varju. Alates 16. veebruarist Tallinna Kunstihoones avatud näitus jääb avatuks 14. aprillini. 

Uusi ja varasemaid teoseid hõlmav näitus toob vaatajani põlvkondadevahelised vestlused üksikelude seosest privileegi ja võimu keeruka soopõhise ajalooga. 

Viimasel ajal on Liina Siib vaadelnud käimasoleva majandusrände piirkondlikku mõõdet Soomes töötavate eesti naiste pilguga. See nüüdisaegne isiklike lugude, soovide ja reaalsuste polüfoonia peegeldub uues installatsioonis „Linnasümfoonia e-moll III“.

Video ning installatsioon „Augusta ehk paradiisi poliitika“ keskendub ühele traagilise saatusega naisele siinses ajaloos. Mõlemad teosed jätkavad Siibi pikaajalist kunstilist uurimistööd ruumi, hääle ja tähenduse hõivamise poliitiliste ja harjumuslike viiside segunemisest.

„Kombineerides oma valvsat fotograafisilma mängulise jutuvestmisoskusega, loob Siib vaimukaid ja kaasakiskuvaid, kuid teravaid vastunarratiive, mis peegeldavad vaataja enda eelarvamusi ja unistusi, seda küll veidi moonutatult. Viimase kolme aastakümne vältel loodud teosed jutustavad, kuidas korduma kippuvate probleemide erinevast esitlemisest saab väärtuslik kapital. Muutused kunstikäsitluses, metoodikas ja materjalikasutuses peegeldavad ühiskonnas ja visuaalkultuuris toimuvaid muutuseid, mis ei järgi lineaarse progressi ideaali, vaid pigem hüppavad ühest punktist teise,“ kirjeldab näituse kuraator Taru Elfving Siibi loomingut.

Lisaks uutele teostele on näitusel eksponeeritud mitu varasemat tööd. Näiteks on kunstnik taastanud 1995. aastal Tallinna Kunstihoones Sorosi Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse kolmandal aastanäitusel „Biotoopia“ eksponeeritud installatsiooni „Alienus“. Välja on pandud ka valik fotosid seeriast „Naine võtab vähe ruumi“, millega kunstnik esindas Eestit 2011. aasta Veneetsia biennaalil.

LIINA SIIB on tuntud fotode, videote ja installatsioonide poolest, mis põhinevad ulatuslikul uurimistööl, arhiivimaterjalil, intervjuudel ja koostööl. Tema hiljutiste näituste hulka kuuluvad 2018. aasta Riia biennaal ja väljapanek Helsingis Sinne galeriis.

TARU ELFVING on Helsingist pärit kuraator ja kirjanik, kes keskendub kohatundlikele ja distsipliinidevahelistele kunstiväljendustele feministlike ja ökoloogiliste uurimuste ristteel. Tema kuraatoriprojektide hulka kuuluvad:

  • „Tunnid, aastad, ajastud“ („Hours, Years, Aeons“; Soome Paviljon 2015. aasta Veneetsia biennaalil),
  • „Taanduvad piirid“ („Frontiers in Retreat“; HIAP 2013–2018),
  • „Nüüdiskunsti arhipelaag“ („Contemporary Art Archipelago, CAA“;
  • Turku 2011, Euroopa kultuuripealinn) ning
  • „Tuleviku oleviku poole“ („Towards a Future Present“; Lofoteni rahvusvaheline kunstifestival 2008).

Näitus kuulub EV100 kunstiprogrammi ja on viimane EV100 raames avatav kunstinäitus. Täname: Eesti Kultuuriministeerium, Eesti Kunstnike Liit, Eesti Kultuurkapital, Eesti Kunstiakadeemia, AkzoNobel, Veinisõber, EV100 kunstiprogramm, Eesti Rahvusarhiivi filmiarhiiv, Vana-Võromaa Kultuurikoda, Galleria Sinne Helsinki, Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus, OÜ Argonfeld, MTÜ Lemme, Ledzep OÜ.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles